Na jaką umowę zdecydować się podczas zewnętrznej obsługi informatycznej?

Na jaką umowę zdecydować się podczas zewnętrznej obsługi informatycznej? Korzystanie z zewnętrznej obsługi informatycznej jest niezbędne w przypadku przedsiębiorstw, w których używa się m.in. z komputerów, czyli w prawie każdej działalności. Jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa, ciągłości prowadzenia biznesu i możliwości szybkiego uzyskania pomocy wówczas, gdy będzie ona potrzebna. Jaki rodzaj umowy będzie odpowiedni w przypadku takiej współpracy?

Typy umów oferowanych przez MESKOMP

Staramy się dostosować naszą ofertę do wymagań klientów, dlatego proponujemy różne zasady współpracy. Bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby firm. Innego wsparcia może wymagać przedsiębiorca, który posiada kilkadziesiąt komputerów i własny serwer, a innego samozatrudniony, który używa laptopa tylko do wystawiania faktur czy obsługi poczty elektronicznej. Jaka forma umowy będzie najlepszym rozwiązaniem? 

Umowa hybrydowa

Pierwszą z naszych propozycji jest umowa hybrydowa. Ten rodzaj współpracy oferujemy  mniejszym działalnościom, którym prawdopodobnie nie będzie potrzebne wsparcie w nieograniczonym zakresie. W tym przypadku ustalamy określoną liczbę godzin miesięcznie, w których klient może korzystać z naszej pomocy. Czy to oznacza, że w razie potrzeby nie może on w danym miesiącu liczyć na nasze usługi w większym wymiarze? Jak najbardziej jesteśmy otwarci na takie zgłoszenia. Przedsiębiorca może zdecydować się na dodatkowe godziny outsourcingu IT, dzięki czemu otrzyma opiekę informatyczną w bardziej rozbudowanym zakresie godzinowym.

Umowa serwisowa

Zewnętrzna obsługa informatyczna może się również odbywać na podstawie umowy serwisowej. To już kompleksowa forma współpracy, w ramach której dopasowujemy usługi IT do potrzeb klienta. W tym przypadku nie obowiązują żadne limity zgłoszeń i interwencji. Jesteśmy do dyspozycji przedsiębiorcy na zasadach indywidualnie określonych w umowie. Taka forma wsparcia sprawdzi się w przypadku każdej firmy, w której uzyskanie szybkiej pomocy informatycznej jest niezbędne do dalszego prowadzenia biznesu. Zakres naszej oferty jest bardzo szeroki. W ramach outsourcingu proponujemy klientom:

  • Administrowanie systemami pamięci masowej – dbamy o sprawność sprzętu i oprogramowania, kontrolujemy zabezpieczenia danych.
  • Administrowanie serwerami – zajmujemy się zarządzaniem serwerami naszych klientów.
  • Administrowanie sieciami komputerowymi – obejmuje ono m.in. opiekę nad wewnętrzną siecią LAN w firmie i zapewnienie jej niezawodnego działania.
  • Wdrażanie systemów – wprowadzanie do firmy nowego systemu informatycznego.
  • Zarządzanie łączem internetowym – m.in. utrzymanie ciągłości połączenia z siecią, blokada dostępu do wybranych serwisów czy konfiguracja usług.
  • Dostęp zdalny – pomoc przy korzystaniu z rozwiązań, które umożliwiają pracę na odległość.
  • Ochrona przed wyciekiem danych – zabezpieczenie plików przed niepowołanym dostępem.
  • Doradztwo informatyczne – m.in. pomoc w zakresie zakupu sprzętu i przy wyborze usług informatycznych.
  • Backup – rozwiązania wspierające automatyczne tworzenie kopii zapasowych.

Jaką umowę usług IT powinna wybrać Twoja firma?  

Wybór rodzaju umowy powinien być poprzedzony analizą potrzeb firmy. W jakim zakresie przedsiębiorca oczekuje wsparcia? Przy jakich działaniach chce móc korzystać z naszych usług? Zdajemy sobie sprawę, że ocena tego może być trudna, szczególnie jeśli przedsiębiorca nie ma wiedzy z zakresu informatyki. Dlatego zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Przeanalizujemy, jakie są potrzeby danej firmy i na tej podstawie zaproponujemy, jaki może być zakres umowy. Oczywiście to klient ostatecznie decyduje, jakie zasady współpracy chce wybrać i jakie działania ma obejmować usługa outsourcingu IT. Zapraszamy do zapoznania się z opisem naszej oferty, a w razie jakichkolwiek wątpliwości do kontaktu z naszymi fachowcami.