oferta
Automatyczne kopie zapasowe
Helpdesk
Sprawnie funkcjonująca sieć informatyczna w znacznym stopniu poprawia pracę całego zakładu. Dzięki możliwości komunikacji poszczególnych działów, korzystania ze wspólnych baz danych czy przesyłu i wykorzystywania dokumentów jest możliwe znacznie szybsze i efektywniejsze realizowanie zadań. Im większy zakład i bardziej rozbudowana sieć komputerów, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia różnego typu problemów. Dlatego też podstawową usługą, jaką obejmuje opieka informatyczna firm jest helpdesk.
Stanowi on formę wsparcia technicznego dla wszystkich pracowników, którzy korzystają z sieci informatycznej. Dzięki kanałom komunikacji pomiędzy zakładem a firmą outsourcingową możliwe jest natychmiastowe zgłaszanie problemów oraz ich szybkie rozwiązywanie. Wśród wielu form takiego wsparcia jest między innymi doskonale znana infolinia, która pozwala na uzyskanie natychmiastowej fachowej porady w naglącej sytuacji. Obsługa informatyczna firm w zakresie usługi helpdesk może mieć rozmaity zakres, ustalany w indywidualnej umowie. Do jej elementów zaliczają się między innymi:
przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń o awariach,
wsparcie eksploatacyjne,
wsparcie merytoryczne,
instalowanie i konfigurowanie oprogramowania,.
usuwanie awarii oprogramowania i sprzętu,
utrzymanie sprawności systemu zabezpieczeń,
szkolenia i doradztwo z zakresu IT.
Pomimo powszechnego przekonania że helpdesk jest formą informatycznego pogotowia ratunkowego, w efekcie celem tej usługi jest eliminowanie sytuacji, które takiego ratunku wymagają. Sprawna obsługa informatyczna pozwala rozwiązać problemy jeszcze na etapie ich przewidywania, zanim dojdzie do poważnych awarii.
Administrowanie systemami pamięci masowej
Administrowanie serwerami
Duże zakłady przemysłowe czy firmy, które świadczą usługi dla przedsiębiorstw lub klientów prywatnych (takie jak np. towarzystwa ubezpieczeniowe czy banki), gromadzą i wykorzystują ogromne ilości poufnych danych. Dlatego do ich przechowywania i obsługi wymagają pojemnych serwerów. Zarządzanie i administrowanie serwerami to jedna z usług, jaką obejmuje outsourcing IT. W jej zakresie są realizowane zadanie, których celem jest nie tylko poprawa funkcjonowania systemu, ale też zabezpieczanie danych i planowanie przyszłego rozwoju. Do standardowych usług w tej dziedzinie zaliczają się:
projektowanie infrastruktury serwerowej o wysokiej sprawności,
automatyzacja procesów informatycznych,
monitoring i wsparcie z dostępem 24 h przez 7 dni w tygodniu,
aktualizacja oprogramowania i systemu zabezpieczeń,
audyty infrastruktury serwerowej,
prowadzenie polityki backup oraz Disaster Recover,
planowanie rozwoju w kontekście przyszłych usług firmy.
Administrowanie sieciami komputerowymi
Administrowanie sieciami komputerowymi to kolejna usługa, jaką firma ABC Komputery MESKOMP świadczy w ramach obsługi informatycznej podmiotów gospodarczych. Obejmuje ona wszelkie zadania związane ze sprawnym i niezawodnym funkcjonowaniem systemów operacyjnych, a także sprzętu komputerowego i wewnętrznych sieci LAN w firmie. Utrzymanie ich w pełnej sprawności pozwala na szybkie komunikowanie się działów, pracowników czy też korzystanie z zakładowych baz danych (np. baza klientów wykorzystywana przez różne działy na potrzeby wystawiania faktur, przygotowywania umów o współpracy czy składania zamówień).
W ogólnym ujęciu administrowanie sieciami polega na sprawowaniu nad nimi opieki i dbanie o to, aby działały sprawnie i bezawaryjnie. Obejmuje też zadania takie jak:
nadzór nad pracą sprzętu, od pojedynczych jednostek po urządzenia teletechniczne,
wyszukiwanie problemów sieciowych oraz ich rozwiązywanie,
aktualizacje oprogramowania,
nadzór nad zabezpieczeniami antywirusowymi,
wdrażanie procedur zabezpieczających sieć,
ulepszanie sieci,
zarządzanie bazą użytkowników, włącznie z przydzielaniem dostępu.
Wdrażanie systemów
Sam proces wdrożenia wymaga uwzględnienia czynników takich jak: możliwości finansowe klienta, metodologia wdrażania i planowanie przeprowadzenia tego procesu, szkolenia obsługi oraz bezpośrednich użytkowników oraz wsparcie techniczne. MESKOMP oferuje też pomoc w doborze optymalnego rozwiązania, dostosowanego do potrzeb firmy oraz w wyborze dostawcy.
Zarządzanie łączem internetowym
Stały dostęp do Internetu w wielu przypadkach jest podstawowym warunkiem funkcjonowania firmy. Przykładem są banki, które oferują usługi online, w tym możliwość wykonywania rozmaitych transakcji finansowych z dala od placówki. Przerwa w dostępie do sieci uniemożliwia dokonanie przelewu, zakup produktów w sklepie internetowym czy biletów w środku komunikacji miejskiej. Większe przedsiębiorstwa za pośrednictwem Internetu dokonują transakcji i składają zamówienia, skracając czas realizacji procedur produkcyjnych.
Opieka informatyczna w MESKOMP obejmuje również zarządzanie łączem internetowym, które obejmuje zadania takie jak:
utrzymanie ciągłości połączenia z internetem,
zabezpieczenia sieci przed dostępem z zewnątrz,
blokadę dostępu do określonych serwisów,
konfigurację wielu usług na jednym lub wielu łączach.